תחומי התמחות

Home » תחומי התמחות

תחומי התמחות

ליווי אסטרטגי משפטי לעסקים קטנים ובינוניים - ( SMB (Small Medium Business

המציאות היומיומית של עסקים היא, לא פעם, עמוסת רגולציה וכללים משפטיים, אשר עלולה לפעמים להגביל ואף לפגוע ביכולת המנהל לנהל את העסק.

השירות שאנו מעניקים למנהלי עסקים נובע מנקודת המוצא שהמנהל צריך להיות פנוי לניהול, קידום והצמחת העסק תוך שהוא משאיר את האספקטים המשפטיים לעוה”ד. ניהול שכזה מאפשר לחסוך זמן ניהולי ומשאבים המופנים להתפתחות העסק ומאידך מאפשר מטריה משפטית נאותה לפעילות המסחרית. להשקפתנו, על הייעוץ המשפטי לשרת את בעלי העסק ולא להגבילם.

כל עסק שמתנהל מול ספקים, לקוחות, עובדים, קבלנים, רשויות וכיוצא בזה חייב להיות בטוח שההתקשרויות יגשימו עבורו באופן מיטבי את האינטרסים שלו ויתאמו לעולמות התוכן שלו. התנהלות בידיעה כזו מאפשרת למנהל ניהול מיטבי של העסק על ידי המנהל המקצועי שלו, כשהוא פנוי מדאגות משפטיות.

ליווי תומך עסקים בהתאמה אישית

אנו דוגלים במתן שירות משפטי תוך התאמה אינדיבידואלית לעסק,  שיטה המבוססת על היכרות מעמיקה, בשיטת “טיילור מייד”.

רק לאחר היכרות טובה של ליבת העסק וניתוח החזקות והדגשים של העסק ניתן להתאים את הייעוץ באופן המיטבי ביותר שיתרום לתהליך נכון של קבלת החלטות.

אנו מאמינים כי יעוץ אסטרטגי משפטי נכון צריך להינתן על ידי עו”ד שמכיר וחי את העסק שלך, שמלווה אותך שנים ומכיר את כל הפנים של העסק.

לצורך כך אנו עובדים על פי שיטת עבודה מובנית המאפשרת לנו לנתח את העסק ולהכיר אותו בצורה מיטבית לצורך הליווי המשפטי ואף לצורך בקרה בתחומים שונים [ למשל, בקרה בתחום יחסי העבודה בעסק, תחום “חם” בשנים האחרונות, ‘המדיר שינה’ ממנהלים].

 עו”ד איריס ירדני בעלת ותק של 25 שנים בעבודה רצופה מול עסקים בענף התיירות, תעופה, תעשיה, בניה, יבואנים וניהול פרויקטים בארץ ובחו”ל [LOW TECH], ואף עסקים מתחום יחסי הציבור והמיתוג.

יש והלקוח נזקק לייצוג בבית משפט- כתובע או כנתבע. כאן בא לידי ביטוי ניסיוננו רב השנים בייצוג בבתי המשפט מתאפיין בעבודה יסודית, מקצועית, שיטתית  ומעמיקה מתוך מסירות עצומה והכל על מנת להביא להצלחת הלקוח. אנו נלחמים עבור הלקוח על מנת לשמור על האינטרסים שלו, בצורה המקצועית וההולמת ביותר.

מוטו ידוע של אנשי עסקים מצליחים-  GWF

Get up early in the morning

Work hard

Find oil

תפקידנו לדאוג שיהיה לכם יותר זמן למצוא נפט.

צוואות וירושות

אי אפשר להגזים בחשיבות של הסדרת חלוקת רכוש ליום שאחרי. הסדרת החלוקה חייבת להיעשות בהתאמה אישית, לפי הצרכים של עורך הצוואה והציפיות שלו- ולא בתוך שבלונה פשטנית.

יש מי שתתאים לו צוואה המחלקת את הרכוש בין ילדיו בחלקים שווים, יש מי שירצה להבטיח כי הרכוש, כולו או חלקו,  לא יתחלק בבת אחת אלא יבטיח ליורשים מעין קצבה קבועה, יש מי שירצה שבן הזוג ירש את כל רכושו תוך הבטחת מנגנון של היורשים העתידיים (צוואה הדדית) ועוד. גם הגיל בו נערכת הצוואה משפיע כמובן על השיקולים של עורך הצוואה.

עריכת צוואה צריכה להתבצע תוך ניתוח המצב המשפחתי והרכושי ולקיחה בחשבון של פרמטרים רבים:

– מתנות שנתנו במהלך החיים לחלק מהילדים באופן לא שוויוני – למשל רכישת דירה שנרשמה על שם אחד הילדים. דירה זו היא רכוש אותו ילד ואינה חלק מהעיזבון ויתכן שיש להפחית אותה מחלקו של אותו ילד בעיזבון העתידי.

– ילדים מנישואים קודמים- האם הם יורשים ביחד עם הילדים המשותפים? באיזה אופן? האם גם ילדי בן הזוג החדש, שאינם משותפים, יהיו יורשים?

– מה המגבלות שיהיו, אם בכלל, על בן זוג יורש אשר ירש את כל הרכוש במסגרת צוואה הדדית? האם יוכל להתגורר בבית המגורים עם בן/ת הזוג חדש? האם יוטלו על כך הגבלות על מנת למנוע טענות של שיתוף בנכסים? האם יוכל לתת מתנות ללא הגבלה? האם יוכל להוריש באופן שונה?

– האם יש להגביל חלוקה מידית של כל הרכוש בין הילדים היורשים מתוך רצון להבטיח את השארות מקורות הכנסה ונכסים לעתיד?

פירוט הרכוש הקיים על מנת להקל על היורשים לאתרו- חשבונות שונים, נכסי נדל”ן, מניות ושותפויות שונות, הלוואות שנתנו על ידי עורך הצוואה ועוד, והרחבת האפשרות להסכמים בין יורשים בעתיד.

הכנת צוואה היא תהליך שנועד לברר את הצרכים של עורך הצוואה תוך הכרות מעמיקה עם הכלים המשפטיים והכלכליים העומדים בפניו כדי להגשים את הרצונות שלו.

אני מייחסת חשיבות עצומה גם לרצון של ההורים להבטיח חלוקה ליורשים, במיוחד כשמדובר בדאגה מיוחדת בשל קושי שההורים צופים בעתיד היורשים. לשם כך קיימים מנגנונים של ניהול עזבון, או של נאמנות המיועדת לאפשר חלוקת העיזבון לאורך זמן על פי הנחיות של עורך הצוואה.

הניסיון הרב שיש לי בעריכת צוואות גם מסייע בקבלת החלטות מוסריות, שאלות של חלוקה בין יורשים כו.

עריכת צוואה בצורה נכונה מאפשרת לדייק ברצונות של עורך הצוואה וגם לממשם בבוא העת. לא פעם בתי המשפט עוסקים בפרשנות של צוואות שנוסחו באופן לא ברור דיו ולפעמים נדמה שהתוצר הוא צוואה של השופט ולא של המצווה.

דיני תיירות

ניהול הפעילות מול הצרכנים

ביחסים של סוכן הנסיעות מול הצרכן- אחריות סוכן הנסיעות- על מה הוא נושא באחריות ועל מה נושא באחריות סיטונאי הנסיעות, או חברת התעופה או אולי הספק בחו”ל?
איזה מידע חייב לקבל הנרשם מסוכן הנסיעות בכתב ומתי.
ניסוח של הסכמים מול גופים המייצגים צרכנים או חברות המארגנות חבילות לעובדים.
בחינה משפטית של נוסח תקנונים, תנאי השתתפות וטפסי הרשמה בגילוי נאות.
מה הכללים לגבי ביטול הזמנה? מה מהם דמי הביטול שניתן לדרוש על פי חוק? מי אחראי להשיב אותם? האם יש הבדל בין עסקה מרחוק (אינטרנט, טלפונית) לבין הזמנה פרונטלית ( בסוכנות ).
מה אחריות סוכן הנסיעות לגבי טיסה שאחרה או בוטלה? מה אחריות מארגן הטיסה?
מה קובע החוק לגבי אופן הצגת המחיר של שירותים הנסיעות- האם חייב לכלול את כל הרכיבים ואילו ניתן לא לכלול? כיצד מחושב שער המט”ח?
ביטוחים של סוכנויות לגבי פעילויות שונות- אחריות מקצועית כסוכן, אחריות כמארגן ועוד.

הסכמי העסקה בענף

אופן ההתקשרות- שכירים, עמלות, תמריצים, פרילנסרים. מנגנון התחשבנות לגבי עמלות בדוקט ונתוני רווחיות אחרים ועמלות נוספות.

אחריות סוכן לסודיות ואי תחרות מול לקוחות הסוכנות.

אחריות סוכנים לחובות וטעויות.

אחריות של מארגנים, חברות תעופה וסוכני נסיעות – לפי שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה) 2012

 

התקשרויות מסחריות

ניסוח ובדיקת מכרזים, הסכמי שיתוף פעולה, הסכמים של מיזמים בתיירות ועוד.

הסכמים מול ספקים- למכסות מקומות, למיזמים משותפים, הסכמים לבלעדיות ועוד.

 

הסכמים למכירת פעילות או מניות בסוכנויות- מתוך ניתוח של כל הפרמטרים- העובדים ורצף העסקה, העברת לקוחות בכפוף להסכמים עימם, הון חוזר, חלוקת עמלות יתר, רישיון יאטא, חברויות ברשתות ובגופים, נכסים מועברים ומוחרגים, אופן התגמול, יחסים מול ספקים ועוד.

עו”ד ירדני מייצגת גופים שונים בענף התיירות מזה 25 שנים- חברת תעופה, חברות שכר, סוכנויות נסיעות, מארגנים וסיטונאים, רשתות של סוכנויות נסיעות. הידע העצום והכרות מעמיקה עם עולם התיירות מאפשר לפשט תהליכים ולמקסם את ההתקשרויות.

דיני עבודה

המשרד מייצג מעבידים ועובדים בסוגיות שונות הקשורות ליחסי עובד-מעביד. שרותי המשרד  כוללים:

ליטיגציה- ייצוג בבתי הדין לעבודה.

ייעוץ שוטף- בסוגיות השונות העולות בתחום של יחסי עבודה, ליווי של הליכי פיטורין, ייעוץ בנושא עריכת תלושי שכר, עריכה ובדיקה של הסכמי העסקה (במיוחד בתחומי הבניין, התעשייה, התיירות, הועדים המקומיים, ובענייני העסקת עובדים זרים), ומתן מענה לסיטואציות משפטיות שונות העולות במהלך ההעסקה.

ייצוג בפני הממונה להעסקת נשים- הגשת בקשות לקבלת אישורי פיטורין וייצוג אי אילו מהצדדים בסוגיות השונות המתעוררות בנושא זה.

טיפול בקנסות מנהליים בתחומי דיני העבודה- למשרד יש נסיון מוכח והצלחות רבות בביטול קנסות, לרבות בחוק העסקת עובדים זרים.

ייעוץ לעובדים בהליכי פיטוריהם, ליווי בשימוע, ומתן ייעוץ מקצועי בהתנהלות מול המעביד לניצול הזכויות. המשרד מייצג עובדים המגיעים אליו בעת פיטוריהם,ותרומת המשרד משפרת משמעותית את תנאי הפיטורים והפיצויים אותם הם מקבלים.

בדיקות תקופתיות להתאמת תלושי השכר ונהלי העבודה לדרישות הדין (גמול שעות נוספות, דמי נסיעה, תוספות, הפרשי שכר, דמי הבראה, חופשות וכיוצא בזה). לעיתים כל ההבדל בין להיתבע ולשלם סכומים נוספים, לבין לעבוד מסודר – הוא רק אופן הצגת הדברים ולא כרוך בתשלום נוסף לעובד. אנו מציעים לסייע לכם בעניין זה על ידי  ייעוץ ובדיקת הסכמי העסקה ו/או הודעות פרטים ו/או תלושי שכר של עובדים. ניהול והצגה נכונה של סעיפי תלושי שכר העובדים עשויה למנוע תביעות ודרישות לקבלת סכומים נוספים, אשר מראש סוכמו כי הם חלק מהתמורה של העובד.

תביעות של מתקשר על בסיס חשבונית בטענה לקיום יחסי עובד מעביד בדיעבד.

דיני עבודה ענף הבניין

ענף הבניין הוא ענף עתיר כוח אדם, קבלנים נדרשים להעסיק עובדים רבים, ברמות שונות של מיומנויות, על מנת לעמוד בקצב ואיכות העבודה הנדרשת מהם.

עלות כוח האדם מהווה רכיב חשוב בהוצאות של קבלן בניין. חריגה ברכיב זה עלולה להעביר את הפרויקט להפסד או להקטין את הרווח באופן משמעותי.

 קבלנים מעסיקים בענף הבניין לרוב משלמים לעובדיהם שכר העולה על המחויב על פי ההסכם הקיבוצי או צו ההרחבה בענף הבניין. למרות זאת הם מוצאים עצמם לא פעם בבית הדין לעבודה מתגוננים מפני תביעות עובדים ולא פעם גם מחויבים לשלם לעובדים תשלומים נוספים. הדבר נובע בדרך כלל מהצגה לא נכונה בתלוש השכר, וכך  מוצאים עצמם המעסיקים משלמים לעובדים סכומים נוספים. ברוב המקרים התנהלות נכונה של המעסיק הייתה מונעת או לפחות מגבילה אפשרות לחיוב נוסף.

לא פעם ראינו כי הסכום שהמעסיק שלם לעובד  עולה או שווה לסכום שהיה עליו לשלם לעובד לפי צו ההרחבה בענף הבניין. יחד עם זאת אופן התשלום לעובד הקים לעובד אפשרות לטעון כי מגיעים לו הפרשים שונים. דהיינו- העובד יקבל סכום נוסף, מעבר למה ששולם לו, רק בגלל שהמעסיק לא התנהל לפי יעוץ נכון.

כעורכי דין המייצגים בתביעות אלה, אנו נתקלים לא פעם בתסכול של מעסיקים כתוצאה מכך.

ניתן למנוע או לפחות לצמצם את התופעה על ידי טיפול נכון בנושא העסקת כוח אדם-

עריכת הודעות פרטים או הסכמי העסקה בנוסח נכון.

ניהול יומן נוכחות יומי המשקף את הנוכחות של העובד והיעדרויות.

עריכת תלושי שכר באופן נכון ובהתאמה להסכם הקיבוצי / צו ההרחבה בענף הבניין ולהודעת הפרטים.

החיוב הנוסף, שמושת על המעסיק במסגרת תביעות בבית הדין לעבודה לאחר שנים שפרויקט הבניה הסתיים, משבש את רווחיות הפרויקט, לא מאפשר חישוב נכון של עלות שרותי הבניה לצורך תמחור ללקוח.

מצאנו שיעוץ לקבלנים בהתקשרות מול עובדים  (בכל צורות העסקה – עובדים זרים בעלי היתר עבודה המועסקים דרך תאגידים, עובדים זרים ללא היתר, עובדי שטחים, עובדים ישראלים, עובד יומי או חודשי? שכר נטו או ברוטו? שכר שעתי או קבלני?) ומול קבלני משנה, תאגידי כוח אדם וחברות כוח אדם עשוי להגן על הקבלן מפני דרישות עתידיות.

נדל''ן- עסקאות רכישה ומכירה

מקרקעין – עסקאות נדל”ן, ייצוג במכירה ורכישה

רכישת דירה מקבלן:
בעת רכישת דירה מקבלן, על הרוכש לבחון את הסכם הרכישה על נספחיו. רצוי לעשות כן ע”י עו”ד מטעם הרוכש.
עורך הדין של הקבלן, לו הרוכש משלם שכר טרחה (המוגבל על פי תקנות לשכת עורכי הדין בישראל), אמור לטפל ברישום הדירה על שם הרוכש, אבל, מטבע הדברים, אינו מייצג את הרוכש בשלב משא ומתן לקראת החוזה.
בדיקת החוזה מאפשרת התאמה של המצגים המסחריים והאחרים שניתנו בעל פה, לנוסח הכתוב, וכן עמידה של הנוסח הכתוב בתנאי הדין (חוק המכר (דירות), תשל”ג-1973, חוק המכר (דירות) (הבטחת השקעות של רוכשי דירות), תשל”ה-1974, החלטות של בתי הדין לחוזים אחידים ועוד.
מניסיוננו, קבלנים נעתרים לערוך שינויים בחוזה המכר.
אי אפשר להפריז בחשיבות של בדיקה מקדמית של ההסכם, בוודאי נוכח גובה ההשקעה ברכישת הדירה וגם נוכח מקרים קודמים, שחלקם פורסמו בפומבי, כאשר רכישת הדירה נעשתה בצורה בלתי ראויה ובלתי מקצועית.
ישנם מקרים בהם הקבלן מתעלם או סותר בהסכם הרכישה חוקים שאין להתנות עליהם, הבאים להגן על רוכש הדירה ועל כן חשוב מאוד כי עסקה כזו תהיה מלווה בייעוץ מקצועי.

רכישת ומכירת דירות “יד שניה”:
רכישת דירה “יד שניה” מחייבת בדיקות מקדמיות רבות, הן לטיב הזכות הנמכרת (זכות בעלות? זכות חכירה? זכויות רשומות או שטרם נרשמו וכיוצ”ב). בנוסף יש לבחון האם הזכויות משועבדות או שקיימת לגביהם התחייבות או מגבלה אחרת  ועל כל אלה, כמובן, שאלת המיסוי החל.
על רוכש הדירה להיות מודע לבדיקות נוספות שעליו לערוך- תכנוניות, שימושים חורגים, ליקויים שונים וכיוצ”ב. לעתים, הדירה הנרכשת עדיין באחריות הקבלן הבונה, וגם לכך צריך להיות ביטוי בהסכם. מטרת חוזה הרכישה היא להבטיח קבלת התמורה אצל המוכר, וכנגד זה העברת מלוא הזכויות וקבלת החזקה אצל הקונה, והכל לאחר שכל פרטי העסקה והממכר נבדקו ונשקלו.
ייצוג משפטי בעסקה מאפשר למקסם את התנאים הנלווים לתנאים המסחריים ולשמור על האינטרסים החיוניים של הצדדים בעסקה.

העיסוק בהסכמי נדל”ן

המשרד מציע את שירותיו בתחום דיני המקרקעין ועולם הנדל”ן, וישמח ללוות אתכם החל משלב הייעוץ הראשוני ועד לסיום תהליך הרכישה והמכירה. למשרד נסיון של שנים רבות בייצוג רוכשי ומוכרי דירות (הן דירות יד שניה והן דירות מקבלן), רוכשי ומוכרי נכסים מסחריים, וכן נסיון רב בניסוח ובדיקת הסכמי שכירות למיניהם.

יפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח רגיל אינו תקף במצב שמייפה הכוח נמצא במצב של אי כשירות. עד לפני שנתיים (לפני התיקון לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות) הפתרון היחיד לאדם שהגיע למצב של חוסר כשירות היה למנות אפוטרופוס שמונה על ידי בית המשפט.

למינוי אפוטרופוס יש מספר חסרונות והתיקון לחוק הכשרות, המאפשר  מינוי על פי ייפוי כוח מתמשך, מתגבר על חסרונות אלה.

כאשר בית משפט ממנה אפוטרופוס לאדם, האדם לו מונה האפוטרופוס נחשב מרגע המינוי חסוי והוא אינו כשיר לכל פעולה ואף לא להביע רצון. אין ל”חסוי” יכולת בחירה לגבי מי יהיה הממונה ובוודאי אין לו יכולת לתת לאפוטרופוס הוראות.

לכן לא פעם ראינו שמי שמונה כאפוטרופוס אינו בהכרח הבחירה הראשונה של האדם החסוי לו הוא מונה.

דבר מטריד נוסף היא העובדה שיש ניגוד אינטרסים מובנה בין האפוטרופוס לחסוי. לא פעם לחסוי יש כספים ונכסים אשר באופן הרגיל, אילו האדם לא היה חסוי, הוא היה עושה בהם שימוש לצורך מימון הסיעוד והטיפול בו.

ואולם, האפוטרופוס לא תמיד יודע או ירצה להשתמש באותם נכסים לצורך מימון טיפול וסיעוד באופן שיהלום את היכולת האמתית של החסוי עליו הוא ממונה.

ייפוי הכוח המתמשך הוא כלי חדשני שמאפשר לאדם, כאשר הוא כשיר, לקבוע מי יהיה מיופה הכוח העתידי, לתת לו הנחיות מקדמיות לקבלת החלטות בעתיד ואף לקבוע למי על מיופה הכוח לדווח על פעולותיו.

ייפוי כוח זה יכול להסדיר שורה של עניינים: רכוש (טיפול בחשבונות בנק, בהשקעה, בנכסי נדל”ן, בתשלומים מול רשויות ועוד), אישי (האם לקבל טיפול בבית או במוסד? איזה מוסד? כיצד לממן את הטיפולים? אילו טיפולים? ייצוג בעניינים אישיים/משפטיים ועוד) ורפואי (מאיזה טיפולים להימנע, כיצד לקבל החלטות ועוד).

עניין חשוב נוסף הוא שכניסת ייפוי הכוח המתמשך לתוקף אינה מפקיעה באופן מלא את היכולת של הממנה לקבל החלטות ולהישמע.

חוק הכשרות יצר כלי נוסף-  מסמך הבעת עמדה. במסמך זה יכול הורה שיש לו ילדים קטינים או ילדים שגם בעתיד יצטרכו אפוטרופוס לתת הנחיות מי לפי עמדתו של ההורה יהיה מתאים לשמש כאפוטרופוס, במידה וההורה יכנס למצב של אי כשירות,  ואף לתת לו הנחיות מקדימות. (האמור חל כמובן על כל מי שהוא אפוטרופוס והוא רוצה לקבוע מי יהיה אפוטרופוס במקומו).  מסמך זה בא להסדיר את המינוי של האפוטרופוס כאשר האפוטרופוס הטבעי או זה שמונה – חי אבל לא כשיר בעצמו. לגבי מה שיקרה לאחר מות האפוטרופוס, ניתן לקבוע בצוואה.

עו”ד איריס ירדני הוסמכה לערוך ייפוי כוח מתמשך, הנחיות מקדימות לצורך מינוי אפוטרופוס  ומסמך הבעת רצון.